Netizen Mula Keliru & Berbelah Bahagi Nak Percaya Caprice Atau UEL

Jika sebelum ini ramai yang mencemuh dan mengkr1tik Caprice mengenai isu pan4s yang dikaitkan dengan pendakwah terkenal, namun kini ramai yang menghantar mesej maaf kepada penyanyi rap ini di media sosialnya.

Caprice Maafkan Netizen

Tular di media sosial Caprice bila mana penyanyi rap ini menerima mesej permohonan maaf dari individu-individu yang pernah mengec4mnya sebelum ini disebabkan isu kontroversi ini.

Dalam mesej balas yang dikongsikan Caprice di Instagramnya, penyanyi rap ini terharu dan tidak menyangka orang ramai menghantar mesej maaf kepadanya.

“Allahuakbar. Terima kasih kamu semua, saya juga minta maaf menyakiti kamu juga.”

“Saya baca semua dm saya. Terus-terang saya nak berterima kasih sebab lakukan ini. Saya betul-betul rasa ‘breaking down’ dalam tangisan sekarang ini.

Mungkin sebab bercampur-baur, terlalu simpan banyak perasan selama 3 bulan ni.

Atau rasa macam sik1t lagi nak bebas… Terima kasih untuk dm dan teks saya.”

Netizen ‘Sound’ Mereka Yang Pernah Kec4m Caprice

Melihat perkongsian Caprice di Instagram, ramai pengguna media sosial yang menyokong Caprice bersuara terhadap orang-orang yang pernah menghentam Caprice. Perang debat di Twitter ini, berkongsi pelbagai pandangan wargamaya mengenai Caprice dan Ebit Lew.

“Aku kalau Caprice yang bagitahu memang susah nak percaya. Tapi masalahnya yang latar belakang agama yang bagitahu.. Bukan seorang tapi ramai..”

“Makin rasa serba salah dekat Caprice sebab dulu beria-ria nak menangkan Ebit Lew”

Dari dulu aku memang dah berat sokong Caprice. Sebab aku rasa apa yang dia cakap tu memang 90% betul. Mana yang m4ki-m4ki Caprice tu nak tengok sikit.”

Berbelah Bahagi Nak Percaya Pada Siapa

Walaupun perang debat di Twitter agak rancak, namun ramai yang menyuarakan pandangan mereka untuk tidak memihak kepada sesiapa kerana isu hangat ini masih dalam sias4tan p0lis.

“Tidak memihak pada Caprice atau Ebit.”

“Saya bukan menilai semua orang di sini, tapi sejak tak ada bukti kukuh dan bukti rasmi keluar, saya fikir kita semua tak patut kata apa-apa..”

“Aduh serius do malas nak ambil tahu pasal Caprice dengan Ebit Lew ni. Selesaikan hal masing-masing sendiri-sendiri sudah.

Semua nak buat umum, acah-acah dua-dua baik je. Tak ada manusia dalam dunia ni yang sepenuhnya baik ya. Allah je yang simpan aib kita.”

“Dalam undang-undang pun selagi tak terbukti bers4lah, jangan memandai bercakap atau buat spekulasi.. Tapi untuk Ustaz Firdaus Wong, bi4rkan polis buat kerja mereka.”

Buat masa ini hentikan sebarang spekulasi siapa sal4h dan siapa betul, biarkan p1hak berkuasa jalankan tugas dan meny1asat kes kontr0versi ini.

Sekadar Perkongsian Dan Jangan Lupa Komen Yang Baik Baik Sahaja.TQ

Sumber : murai

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *