Tiz Zaqyah ‘Nasihat’ Kawan-Kawan Tak Ambil Vaks1n – ‘Ego, Bongkak. Semua Orng Dh Vaks1n Kamu Je Belum’

Pelakon cantik, Tiz Zaqyah menerusi satu hantaran di laman Facebook, tampil memberikan nasihat kepada orang ramai supaya mendapatkan sunt1kan vaks1n C0v1d-19.

Ujar pemilik nama Siti Zaqyah Abdul Razak, sunt1kan vaks1n yang diberikan secara tidak langsung dapat memberikan ‘kebaikan’ kepada seseorang itu.

Manusia manusia, pasal kebaikan pun nak g4duh. Ego, bongkak. Semua orang dah vaks1n, kamu je belum.

Mengulas lebih lanjut, pelakon Nur Kasih ini juga turut mempersoalkan rakan-rakannya yang masih tidak mahu mengambil sunt1kan vaks1n yang diberikan secara percuma oleh pihak kerajaan. Namun, tidak dapat dipastikan ‘peringatan’ mesra itu ditujukan kepada siapa.

Kamu lawan lawan lawan, sedangkan kami semua nak menang bersama. Ye, termasuk kawan-kawan aku yang tak nak vaks1n. Kenapa sampai macam ni? Apa yang kau lawan sebenarnya?

Menerusi ruangan komen, seorang netizen tampil meluahkan rasa kecewa apabila dia dipercayai masih belum mendapat sunt1kan vaks1n walaupun sudah mendaftarkan diri sejak April yang lalu.

Dah daftar dari bulan April lagi tak panggil-panggil vaks1n. Now nak sal4hkan siapa, macam b*d*h tunggu tarikh dekat MySejahtera.

Susulan daripada itu, Tiz Zaqyah tampil memberikan respon kepada individu berkenaan dan memberikan solusi terhadap permasalahan tersebut.

Kau yang taknak usaha, aku siap kena C0v1d. Tunggu 3 bulan nak ambil vask1n. Alhamdulillah, aku dah settle. Kalau tak tahu bertanya, bukan komen dekat sini dik oi.

Sumber: Ohbulan via Tiz Zaqyah

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *